Közérdekű adatok / Panaszok és közérdekű bejelentések kezelésének eljárásrendje 2024. 06. 12-től hatályos
Panaszok és közérdekű bejelentések kezelésének eljárásrendje 2024. 06. 12-től hatályos
NYŐGÉR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
Közérdekű bejelentések, panaszok kezelésének eljárásrendje
Nyőgér Község Önkormányzatánál (a továbbiakban: Önkormányzat) a panaszok és közérdekű bejelentések kezelésének, valamint elintézésének rendjét a következők szerint határozom meg:
- A szabályzat hatálya az Önkormányzathoz érkezett azon beadványokra terjed ki, amelyek a panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény (a továbbiakban: Panasz törvény) alapján panasznak vagy közérdekű bejelentésnek (a továbbiakban együtt: bejelentés) minősülnek.
- A szabályzat hatálya nem terjed ki az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény hatálya alá tartozó hatósági ügyekkel összefüggésben benyújtott beadványokra, kérelmekre és egyéb iratokra.
- Bejelentés előterjeszthető szóban, telefonon (06-95-554-000), írásban papír alapon (9682 Nyőgér, Petőfi utca 15.) vagy elektronikus úton (igazgatas@nyoger.hu). A szóban előterjesztett bejelentésről feljegyzést kell készíteni, amely tartalmazza
a) a bejelentés tárgyát, az ügyirat számát, a bejelentés rögzítőjének nevét,
b) a bejelentő nevét, a következő elérhetőségeinek valamelyikét: lakcímét, levelezési címét, elektronikus levélcímét, telefonszámát,
c) feljegyzés készítésének helyét és időpontját,
d) a bejelentés összefoglalását,
e) a feljegyzést készítő ügyintéző és a feljegyzés készítésekor jelen lévő bejelentő aláírását.
A szóbeli bejelentésről készített feljegyzés másodpéldányát a feljegyzés készítője a bejelentő számára másodpéldányban átadja.
- A jegyző a beadvány beérkezését követően megvizsgálja, hogy az bejelentésnek minősül-e. Amennyiben az bejelentésnek minősül, meg kell állapítani, hogy a bejelentéssel összefüggő tárgykörben az Önkormányzat jogosult-e eljárásra. Amennyiben az eljárásra nem az Önkormányzat jogosult, a bejelentést a beérkezéstől számított öt napon belül – a bejelentő egyidejű értesítése mellett – az eljárásra jogosult szervhez át kell tenni.
- Ha a bejelentéssel összefüggő tárgykörben az Önkormányzat jogosult eljárásra, a jegyző kijelöli a bejelentés kivizsgálását végző ügyintézőt (a továbbiakban: ügyintéző), vagy a Panasztörvény 4. §-ában foglalt esetekben dönt a bejelentés kivizsgálásának mellőzéséről.
- A bejelentést az Önkormányzat iratkezelési szabályzatában foglaltak szerint kell kezelni.
- A bejelentést a tartalma alapján teljes körűen ki kell vizsgálni és legkésőbb harminc napon belül érdemben el kell bírálni.
- Amennyiben a vizsgálat előreláthatólag harminc napnál hosszabb időt vesz igénybe a bejelentőt előzetesen tájékoztatni kell az elintézés várható időpontjáról, és az eljárási határidő meghosszabbításának indokairól. A bejelentés elintézésének határideje ebben az esetben sem haladhatja meg a hat hónapot.
- Az ügyintéző az Önkormányzat alkalmazottjaitól a bejelentés elbírálásához szükséges információt kérhet.
- A bejelentés elintézésekor az ügyintéző tájékoztatást készít a bejelentő részére, a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről az indokok megjelölésével. A tájékoztatást a jegyző kiadmányozza.
- A Panasztörvény 5. §-ában meghatározott esetekben a jegyző határidő tűzésével kijelöli az intézkedés foganatosításáért felelős személyt vagy szervezeti egységet. A megtett intézkedésekről a határidő lejártakor a jegyzőt tájékoztatni kell.
- A jegyző a bejelentésekről nyilvántartást vezet, amely tartalmazza:
- a bejelentés beérkezésének idejét,
- a bejelentés ügyiratszámát,
- a bejelentő nevét,
- a bejelentés tárgyát,
- a bejelentés alapján foganatosított intézkedés megjelölését,
- az elintézés idejét.
- A szabályzat 2024. június 12. napján lép hatályba.
Nyőgér, 2024. június 11.
(:Nagy Károly:)
polgármester
« Vissza az előző oldalra!